13 Mart 2012 Salı

örgü şapka(m)

şubat tatilinde kardan burnumu bile dışarı çıkartamadığım için kendimi örgüye vermiştim. yaz geldi gelecek ben ancak fotoğrafını çekip koyabiliyorum bloga. fotoğraf demişten fotoğrafların berbatlığının farkındayım gençler :) fotoğraf makinam yok telefonla da bu kadar oluyor. ben adam gibi makina ya da telefon alana kadar idare edin.


her şey çizmekle başlar arkadaşlar. ben önce bir hesaplama yaparım. örneği ne şekilde yerleştireceğimi hesaplarım. bu benim plan ajandam.


bu şapkamın son hali. aslında rengi daha güzel ama fotoğrafda kötü çıkmış valla :)


ben 101 ilmek başladım. yaklaşık 10 sıra falan 2 ters 2 yüz ördüm.


sonra 6 tane saç örgüsü yerleştirdim. saç örgüsü 8 ilmekten oluşuyor. arasında 5 ilmek haroşa var.


ancak her iki taraftan da 14'er ilmek  boş bıraktım. çünkü model olarak yukarı doğru daraltacağım için örnek bozulurdu oraya da saç örgüsü koyduğum zaman.


arkanın görünümü bu şekilde oldu. belli bir yerden sonra tepeye doğru 10 ilmek kadar daralttım (tam olarak saymadım ama). daraltmaya nerede başlayacağımı ördükçe kafama ölçüp karar verdim. aslında şimdi dikkatimi çekti de pek düzgün dikememişim :)


sonra da tepesine şöyle büyükçe bir pon pon yaptım. örmeye başlarken kafamda balıkçı şapkası modeli örmek vardı. o şekilde ördüm. böyle tepesi dik duruyor. ben tepesi enseye düşen, ensede toplanan şapkaları sevmiyorum çünkü.

hadi kafayı üşütmeyin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sen de zırvala anasını satıyım!